
در بازدید مدیران ارشد بانک انصار استان از تصفیه خانه بزرگ آب گیلان ، مدیرعامل این شرکت رویکرد هدف گذاری شده آبفای گیلان تا سال 1400 را برشمرد.
به گزارش دفتر روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب استان گیلان، سید محسن حسینی رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل آبفای گیلان، با اشاره به تاریخچه و سال تأسیس این شرکت اظهار داشت: شرکت آبفای گیلان در سال 1371 تأسیس شد و تصفیه خانه بزرگ آب گیلان در بهمن سال 1378 به بهره برداری رسید.
وی با بیان اینکه این تصفیه خانه 65% جمعیت شهری استان را تحت پوشش دارد افزود: آب خام تصفیه خانه از دو منبع اصلی شهر بیجار و سد سپیدرود تأمین می گردد و بعد از هدایت از طریق کانالهای سرپوشیده ، فرایند تصفیه آب صورت می پذیرد.
مدیرعامل آبفای گیلان در ادامه گفت: با بهره برداری از مدول دوم تصفیه خانه بزرگ آب گیلان که به روش BOT در حال اجراست 75% جمعیت استان، تحت پوشش خدمات آبرسانی این شرکت از تصفیه خانه بزرگ آب گیلان خواهند بود.
مهندس حسینی با اشاره به وجود 13 باب تصفیه خانه آب در استان تصریح کرد: تصفیه خانه بزرگ آب گیلان در سنگر با طراحی پیشرفته ، بزرگترین تصفیه خانه آب استان می باشد که در فاز دوم آن تصفیه لجن نیز طراحی شده است.
وی همچنین تأکید کرد: حجم تولید آب در استان 5137 لیتر بر ثانیه است که حدود 3300 لیتر در ثانیه از تصفیه خانه بزرگ آب گیلان تأمین می گردد .
مدیرعامل آبفای گیلان با تشریح رویکرد شرکت در هدف گذاری سال 1400 اظهار داشت: افزایش جمعیت تحت پوشش آب از رقم 99.90 درصد به رقم 99.97 درصد و ارتقاء سطح خدمات به مشترکین با رویکرد توسعه دولت الکترونیک و دولت همراه (خدمات غیرحضوری (122، میز خدمت، پرتال و پیشخوان) از مهمترین اهداف شرکت خواهد بود.
مهندس حسینی با اشاره به اینکه پروژه تأمین دستگاه های اندازه گیری آب در دستور کار است اظهار داشت: با توجه به اینکه این پروژه بالغ بر 12 میلیارد تومان هزینه خواهد داشت در صورت تمایل، از حضور سرمایه گذاران در این حوزه، استقبال خواهیم نمود.
وی در ادامه از همکاری بانک انصار در اعطاء وام خرید دین بازنشستگی بابت سنوات از سال 1395 تا سال 1397 و همچنین وام خرید دین پیمانکاران تقدیر و تشکرکرد.
سپس عزیزی مدیر شعب بانک انصار استان گیلان از آب بعنوان استراتژی ترین کالا نام برد و افزود: آب سالم و مطلوب سخت بدست می آید و باعث خوشحالی است مجموعه ای با علم روز ، به پیشرفت و توسعه صنعت آب استان می اندیشند و خدمات آبرسانی را به عهده دارند.
وی همچنین خاطرنشان کرد: بانک انصار نیز در راستای مسئولیت اجتماعی خود خدماتی را برای مشتریان و دستگاههای همکار ارائه می دهد که نرم افزارهای ارتباطی برای اطلاع رسانی و پرداخت از مهمترین خدمات این بانک است.
گفتنی است مدیر شعب بانک انصار استان با هیأت همراه از فرایند تصفیه آب بازدید و از نزدیک شاهد مراحل پیچیده روند تصفیه آب بودند.